søndag 13. mai 2018

Et Kunstverk - Gourmet Kokebok - Oppskrifter fra Maaemo Restaurant!

Noen ganger varer julen forbi påsken, og helt til de første hestehovene dukker opp i grøftekantene. I år var en slik jul, og jeg har nettopp fått en attpåklatt av en julegave midt i fanget. Denne eksklusive kokeboka på 3,2 kilo har jeg ønsket meg helt fra den gikk i trykken, og vurdert for og i mot om jeg skulle ta meg råd til. Maaemo restaurant, premiert med 3 stjerner i Michelinguiden, har fokus på gode råvarer, tradisjonell tilberedning og overraskende smakskombinasjoner. Her er det mange oppskrifter som ligger tradisjonskosten nær. Det står høyt på ønskelisten å kunne spise i selveste restauranten, men siden det aner meg at det ikke vil skje med det første har jeg nå haugevis av oppskrifter derfra som jeg kan la meg maaemoinspireres av. Bildene jeg har sneket meg til å ta er; Kraft av villand med tyttebær - Speket villfugl - Brent løk med vaktelegg, beinmarg og fenalår.




Andre som har skrevet om Maaemo`s kokebok:

For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktet i dette innlegget har jeg fått i julegave, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på!